پیمایش
صرفنظر از محتوا
سامانههای الکترونیک
en
دانشگاه
دانشگاه
تاریخچه و معرفی
برنامه راهبردی دانشگاه
نقشه دانشگاه
ساختار سازمانی
سازمان دانشگاه
حوزه ریاست
معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
معاونت دانشجویی
معاونت پژوهش و فناوری
معاونت فرهنگی و اجتماعی
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
تماس با دانشگاه
روابط عمومی
آدرس دانشکدهها
شماره تلفنها
آموزش
پذیرش
کارشناسی
تحصیلات تکمیلی
پسا دکترا
استعدادهای درخشان
دانشجویان غیرایرانی
مهمانی و انتقال
حمایتهای تحصیلی
تحصیل در دانشگاه D8
رشتههای تحصیلی
کارشناسی
تحصیلات تکمیلی
آموزشهای آزاد
برنامههای آموزشی
آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان
آموزشهای کاربردی و الکترونیکی
آموزش کارکنان
سایر
تقویم آموزشی
نظامنامه اخلاق آموزش
دانشآموختگان
پژوهش
فناوری و کارآفرینی
دفتر ارتباط با صنعت
پردیس علم و فناوری
مراکز تحقیقات و فناوری
مرکز تحقیقات شیمی گیاهی
مرکز آپا دانشگاه بوعلی سینا
آزمایشگاه های تحقیقاتی
آزمایشگاه مرکزی
آزمایشگاه تنش پسماند
آزمایشگاه مقاومت مصالح
آزمایشگاه مواد
آزمایشگاه باستان شناسی
آزمایشگاه هوش ربات و بینایی
آزمایشگاه ژئوماتیک
پژوهش
کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد
پایان نامه و رساله
علم سنجی
همایشها
انتشارات دانشگاه
نشر کتب
مجلات علمی
فصلنامه معاونت پژوهش و فناوری
دانشکدهها
پردیس اصلی
مهندسی
کشاورزی
شیمی و علوم نفت
علوم انسانی
هنر و معماری
دامپزشکی
علوم پایه
علوم اقتصادی و اجتماعی
علوم ورزشی
دانشکده های اقماری
فنی و مهندسی کبودرآهنگ
فنی و منابع طبیعی تویسرکان
مدیریت و حسابداری رزن
صنایع غذایی بهار
مجتمع آموزش عالی فاطمیه نهاوند (ویژه دختران)
رفاهی
رفاهی پرسنل
اداره رفاه کارکنان
مهمانسرای دانشگاه
رفاهی دانشجویان
مدیریت امور دانشجویان
مرکز مشاوره و سبک زندگی
مرکز بهداشت و درمان
خوابگاههای دانشجویی
سلف سرویس
ورزش و سرگرمی
اداره تربیت بدنی و فوق برنامه
استخر
زمین چمن
سالنهای ورزشی
تفریحی- سیاحتی
باغ دانشگاه
موزه تاریخ طبیعی
اعضای هیأت علمی
کارکنان
دانشجویان
فارغ التحصیلان
فوق برنامه
فعالیتهای دانشجویی
انجمنهای علمی دانشجویی
تشکلهای اسلامی دانشجویان
نشریات دانشجویی
کانونهای فرهنگی
فعالیتهای داوطلبانه
سمنهای مرتبط
بنیاد خیرین حامی دانشگاه بوعلی سینا
مؤسسه حمایت های مردمی دانشگاه (محمد)
پایگاه خبری بسنا
پیشخوان
اسپاد
سامانههای الکترونیک
ارتباط با ما
روابط بین الملل
(قدم الآن) Apply Now
en
جستجو در دانشگاه بوعلی سینا همدان :
پروفایل استاد - دانشگاه بوعلی سینا همدان
منو
خانه
مقالات
دروس
پایان نامهها
استادیار
تاریخ بهروزرسانی: 1404/02/25
بهروز قلائی
علوم اقتصادی و اجتماعی / روان شناسی
رساله های دکتری
ارائه ی مدل علی روابط بین عوامل خانوادگی، محیطی و فردی با تعلل ورزی تحصیلی در دانشجویان دانشگاههای دولتی استان مرکزی
1394
پژوهش حاضر به منظور بررسی و ارائه مدل علی روابط بین عوامل خانوادگی، محیطی و فردی با تعلل ورزی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه های دولتی استان مرکزی و با روش تحلیل مسیر انجام شد. برای این منظور 412 نفر از دانشجویان دانشگاه های دولتی استان مرکزی به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند و به پرسشنامه های مقیاس تعلل ورزی عمومی، پرسشنامۀ تعلل ورزی تحصیلی، پرسشنامۀ راهبردهای انگیزشی، پرسشنامه خودتنظیم گری تحصیلی، پرسشنامه کمال گرایی چند بعدی فراست، پرسشنامۀ خودکارآمدی تحصیلی، پرسشنامه سنجش صفات پنج گانه شخصیتی(NEO)، پرسشنامه شیوه های فرزندپروری دیانا بامریند، پرسشنامه ارزش تکلیف درسی و پرسشنامه در کلاس من پاسخ دادند. داده های بدست آمده با استفاده از نرم افزار SPSS 16 و LISREL8.5 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که مجموع عوامل خانوادگی، عوامل محیطی و عوامل فردی پیش بینی کننده های مناسبی برای تعلل ورزی تحصیلی به حساب می آیند. عوامل خانوادگی هم بطور مستقیم با تعلل ورزی تحصیلی ارتباط دارند و هم بطور غیر مستقیم. در روابط مستقیم از بین عوامل خانوادگی نیز سبک فرزندپروری دموکراتیک بالاترین ضریب تاثیر را روی تعلل ورزی تحصیلی بطور مستقیم دارد. همچنین پس از آن سبک فرزندپروری دیکتاتوری و سبک فرزندپروری سهل گیرانه و در نهایت تعلل ورزی مادر و تعلل ورزی پدر در رده های بعدی قرار دارند. از بین عوامل محیطی نیز ارزش تکلیف درسی رابطه بالاتری با تعلل ورزی تحصیلی دارد و پس از آن جو کلاس در رده بعدی قرار می گیرد. همچنین در بین عوامل فردی بترتیب متغیرهای خودتنظیم گری تحصیلی، انگیزش تحصیلی، کمال گرایی، تعلل ورزی کلی، خودکارآمدی تحصیلی، وظیفه شناسی و نوروزگرایی بیشترین رابطه را با تعلل ورزی تحصیلی نشان دادند. از بین مسیرهای مدل پیشنهادی نیز در تحلیل نهایی مسیرهای بین متغیرهای تعلل مادر و تعلل پدر با تعلل-ورزی تحصیلی به اندازه ای که معنادار محسوب شود نبوده است و از مدل حذف شدند. همچنین رابطه بین سبک فرزندپروری سهل گیرانه با همه متغیرهای فردی بجز وظیفه شناسی کمتر از 0.3 بود و این مسیرها از مدل حذف شدند. بقیه مسیرها تایید گردیدند.